2024-11-21
Kontakta styrelsen i första hand vid felanmälan som avser våra gemensamma utrymmen, t ex hissar, tvättstuga, belysning etc. Undantag är om en nödsituation inträffat, t ex om någon sitter fast i hissen, vattenläckage eller liknande.
Felanmälan
Felanmälan vid icke akuta fall
Skicka e-post till: felanmalan@husberget.se eller kontakta någon i styrelsen direkt.
Vid nödsituation
Kontakta Nabo 010-288 00 00
Elevate (vid problem med hissar) telefon 0735-011923
Vid problem i din egen lägenhet
Om något i din lägenhet går sönder och är att anse som ”inre underhåll”, är det upp till dig som bostadsrättshavare att åtgärda det, själv eller med valfri hantverkare, t ex Nabo. Du som bostadsrättshavare står då för kostnaden.
Inre och yttre underhåll
Vad som är ”inre underhåll” (medlemmens ansvar) och ”yttre underhåll” (Föreningens ansvar) beskrivs i våra stadgar samt på sidan Inre och yttre underhåll.
Kontakta styrelsen
info@husberget.se, men om din fråga är av mer brådskande natur ber vi dig kontakta styrelsen per telefon. Se Styrelse.
P-platser och extra förråd
Ekonomisk förvaltning
Fastum 90220
Fastum Direkt (självservice): https://www.fastumdirekt.se/
Teknisk förvaltning
Nabo
Telefonnummer: 010-288 00 00
boende@nabo.se
OBS! Vid fel inne i din lägenhet kan du själv få stå för kostnaden!
Entema AB, Tekniska problem med tvättstugor 08-449 44 30
Hissjour
Elevate Stockholm AB, 073-501 19 23
Bahnhof
010–510 00 00
https://bahnhof.se/privat/kundservice/
Tele2
90 222
Kundservice och felanmälan: https://www.tele2.se/kundservice